Rozwijanie usług cyfrowej zielonej transformacji dzięki aplikacji mobilnej

Kategoria:
Back-end solution, Front-end solution
Branża:
Produkcja / Branża spożywcza
Miasto:
Bremen
Model:
Team Outsourcing
Model płatności:
Time & Materials
Czas trwania:
Od października 2022

Klient

Firma Merways  aktywnie bierze udział w rozwoju usług cyfrowej zielonej transformacji. W celu realizacji celów zrównoważonego rozwoju nie tylko zaopatruje gastronomię w zrównoważone opakowania wykonane z surowców odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, ale również rozlicza i kompensuje wszystkie emisje CO2 ze swoich produktów i operacji biznesowych. Aby ułatwić odbiorcom korzystanie z tego typu rozwiązań, buduje cyfrowe platformy webowe i mobilne. 

Wyzwanie

Celem projektu było stworzenie usługi w formie aplikacji, która umożliwiłaby wypożyczanie pojemników wielokrotnego użytku bez konieczności wiązania się z systemem. Założenie było takie, by aplikacja działa w dwóch modułach. W jednym przedsiębiorca restauracji może się zarejestrować, zarządzać daniami, pracownikami i też wypożyczeniem pudełek. Z drugiej strony jest aplikacja czysto mobilna, w której pojedynczy klient może korzystać z tych pojemników podczas zamawiania jedzenia za pośrednictwem usług dostawy żywności, takich jak Lieferando, Wolt lub UberEats.

Rozwiązanie

Zaczęliśmy współpracę od fazy analizy wymagań i backlogu wcześniejszych zadań. Podczas warsztatów omawialiśmy z klientem priorytety zadań i funkcjonalności, które są kluczowe dla projektu i mogą powstać szybko. Dzięki temu Klient miał informację o skali prac i mógł wybrać tą funkcjonalność, która miała powstać do 01.01.2023 roku.

Na tej podstawie wybraliśmy tylko jedno zadanie, którym było generowanie one-time tokenów. Polegało to na tym, użytkownik w aplikacji mobilnej może wygenerować  token tylko jeden raz, w tym czasie jest jednoznacznie zidentyfikowany. Na tej podstawie restauracja, może zrealizować zamówienie. W momencie, kiedy token zostanie wykorzystany, jest on unieważniany i kiedy klient chce coś wypożyczyć ponownie, wtedy generuje kolejny token. Powyższą funkcjonalność udało się zaimplementować i przetestować w ciągu 3 tygodni.

Do budowy backendu wykorzystaliśmy Spring Boot i Kotlin. Po stronie frontendowej jest Vue.js, a w aplikacji mobilnej – Flutter.

Architektura składała się z systemu dziesięciu mikroserwisów, w których jeden odgrywał szczególnie dużą rolę, ponieważ odpowiadał za logikę biznesową np. wystawianie rachunków, czy realizację zadań w cyklicznej pętli.

Wyzwaniem, które udało się pokonać było wyeksportowanie aplikacji Flutter do wersji na iOS z powodu wcześniejszego braku aktualizacji kodu. W rezultacie nie miał on pokrycia, na takim akceptowalnym około 80% poziomie. Po tym jak podwyższyliśmy wersje bibliotek, zależności mobilnych i rozszerzyliśmy działający system, udało się z sukcesem przeprowadzić pełne wdrożenie CI/CD.

Rezultat

Klient był zadowolony, ponieważ projekt został ukończony na czas dzięki współpracy zespołu inżynierów VM.  Elastyczność w wyborze zastosowanych technologii, zaangażowanie zespołu i otwarta komunikacja sprawiła, że mieliśmy pełne zrozumienie sytuacji Klienta i jego potrzeb biznesowych.

Od klienta

„Pomimo wielu wyzwań, VM.pl Software House wykonał swoją pracę na czas i przedstawił świetne pomysły. Ich zespół jest elastyczny w zakresie narzędzi współpracy i stale angażuje klienta w projekt. Co więcej, ich komunikacja i szybkość reakcji są imponujące.”

Frank Lampe
CEO & Partner, Merways GmbH

Technologie


Droga od wizji do konkretnego planu implementacji systemu

Design, Development, DevOps czy Cloud – jakiego zespołu potrzebujesz, aby przyspieszyć pracę nad swoimi projektami?
Porozmawiaj o swoich potrzebach z naszymi specjalistami.

Jakub Orczyk

Członek zarządu / Dyrektor sprzedaży
VM.PL

Zamów bezpłatną konsultację
kuba (1)