Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Klient
Od 2021 roku współpracujemy z niemiecką firmą logistyczną, która potrzebowała usprawnienia przepływu operacji związanych z łańcuchem dostaw.
Potrzeba klienta
Klient postanowił współpracować z zespołami programistów VM.PL w ramach rozwoju digitalizacji przedsiębiorstwa. Celem współpracy miało być zapewnienie elastyczności procesów logistycznych i lepszych wyników związanych z wydajnością.
Nasze rozwiązanie
Razem z Klientem omówiliśmy wizję i cel projektu, następnie na podstawie wymagań, wszystko ułożyliśmy w całość. Projekty, nad którymi obecnie pracujemy, powstają w oparciu o legacy system klienta, który docelowo ma zostać całkowicie zastąpiony rozwiązaniem stworzonym przez inżynierów VM.PL. Z czasem projekt podzielił się na dwie główne części, m.in. logiką przetwarzania zamówień, stanów magazynowych, interakcji z aktualnym systemem oraz handlową umożliwiającą sprzedawcom wyszukiwanie artykułów, porównywanie ceny i wysyłanie ofert do klientów. Stworzyliśmy też kilka mniejszych aplikacji wspierających projekt, których używamy jednocześnie.
Jednym z projektów było zbudowanie rozwiązania mającego na celu obsługę zamówień i stanów magazynowych. Zrozumienie specyfiki tej domeny biznesowej wraz z wieloma technicznymi aspektami produktów wymagało solidnej wiedzy branżowej i współpracy z ekspertami. Pokonaliśmy również wyzwanie związane z integracją systemu informatycznego z istniejącym rozwiązaniem legacy. Od zespołu VM.PL wymagało to również umiejętności dostosowania nowego oprogramowania do infrastruktury i zapewnienie bezproblemowej migracji danych.
Nasz zespół odpowiadał również za rozwój oprogramowania oferującego towary wielu dostawców w jednym miejscu. Głównym celem projektu jest integracja stanów magazynowych Klienta oraz dostawców, aby możliwe było wyszukiwanie artykułów, które są obecnie dostępne na rynku.
Potrzebą projektu było również stworzenie platformy, która stworzyłaby inny rodzaju komunikacji między aplikacjami Klienta. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie komunikacji w oparciu o zdarzenia (ang. Event Driven Architecture) z wykorzystaniem narzędzi do kolejkowania komunikatów. Dzięki wdrożeniu komunikacji asynchronicznej udało się zachować niezależność od dostępności aplikacji, zgodnie z ideą kolejkową.
Rezultaty
Metryki pokazują, że tempo wdrażania nowych zmian wzrosło o 70%. Obecnie procesy magazynowe są przetwarzane o wiele szybciej, ponieważ podobne zamówienia są kolekcjonowane razem. Co więcej, realne działanie aplikacji w codziennej pracy bardzo dobrze oddziałuje na specjalistów w projekcie, którzy odczuwają satysfakcję z wykonanego produktu.