Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Klient
Producent złożonych komponentów przemysłowych, kierujący swoją ofertę do klientów B2B poprzez stronę internetową. Poszukiwał rozwiązania, które pozwoli na szybszą obsługę zapytań, kwalifikację leadów oraz edukację klientów o możliwościach produktów.
Wyzwanie
Działy sprzedaży często otrzymują liczne zapytania od potencjalnych klientów poprzez stronę internetową – pytania o szczegóły produktów, dostępność, opcje konfiguracji, ceny, itp. Odpowiadanie na każde takie pytanie indywidualnie przez pracownika jest czasochłonne, a poza godzinami pracy firmy osoba zainteresowana ofertą firmy — pozostaje bez odpowiedzi.
Nasz klient poszukiwał sposobu, aby szybko obsłużyć podstawowe pytania klientów online i zachęcić ich do dalszego kontaktu, jednocześnie zbierając leady sprzedażowe. Ważne było też edukowanie klientów o ofercie – często nie znali oni wszystkich możliwości produktu lub oczekiwali doradztwa.
Firma potrzebowała narzędzia, które:
- zapewni natychmiastową i rzetelną obsługę zapytań,
- będzie dostępne 24/7,
- automatycznie gromadzi i kwalifikuje leady,
- edukuje klientów w sposób dopasowany do ich potrzeb.

Rozwiązanie
Wdrożyliśmy chatbota opartego na AI na stronie www firmy. Bot został wypełniony wiedzą o ofercie – otrzymał dostęp do katalogu produktów, specyfikacji technicznych, cenników i najczęściej zadawanych pytań. Dzięki technikom przetwarzania języka naturalnego chatbot potrafi rozmawiać z klientem jak doradca. Na pytania typu „Czym różnią się modele X i Y?” lub „Który produkt będzie najlepszy do zastosowania Z?” udziela szczegółowych, a jednocześnie zrozumiałych odpowiedzi, cytując konkretne dane z dokumentacji.
Gdy klient wyrazi zainteresowanie, bot może zaproponować przesłanie materiałów – wtedy prosi o adres e-mail. Po uzyskaniu zgody, automatycznie wysyła na podany e-mail pakiet informacji (np. broszurę PDF, ofertę handlową) dopasowany do tematu rozmowy. Jednocześnie informacja o takim potencjalnym kliencie (oraz zapis rozmowy) trafia do CRM działu sprzedaży, dzięki czemu handlowcy mogą niezwłocznie podjąć kontakt personalny.
Rezultaty
- Obsługa zapytań 24/7 – chatbot odpowiada natychmiast, również poza godzinami pracy pracowników.
- Większe zaangażowanie odwiedzających stronę — użytkownicy znajdą na stronie informacje, które rozwieją ich wątpliwości, dlatego spędzają na niej więcej czasu.
- Więcej wartościowych rozmów sprzedażowych — bot kwalifikuje leady, zbierając tylko realnie zainteresowane osoby.
- Oszczędność czasu pracowników — chatbot przejmuje odpowiedzi na powtarzalne pytania, dzięki czemu handlowcy mogą skupić się na finalizacji sprzedaży.
Chatbot sprzedażowy stał się nowoczesnym wsparciem dla działu handlowego. Nie tylko automatyzuje pierwszy kontakt z klientem, ale też kwalifikuje leady, udziela precyzyjnych odpowiedzi i poprawia ogólne doświadczenie klienta. To narzędzie, które realnie zwiększa skuteczność ofertowania – bez zwiększania kosztów operacyjnych.


Nowoczesne API z wykorzystaniem sztucznej inteligencji do odczytu i księgowania faktur kosztowych
Design, Development, DevOps czy Cloud – jakiego zespołu potrzebujesz, aby przyspieszyć pracę nad swoimi projektami?
Porozmawiaj o swoich potrzebach z naszymi specjalistami.
