Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Klient
DiGiDO to wielofunkcyjna platforma informatyczna do przesyłania wiadomości dla dużych firm, MŚP, władz i gmin. Jej format wymiany danych jest skoordynowany z przedsiębiorstwami i użytkownikami. Dzięki DiGiDO systemy ERP użytkowników komunikują się ze sobą elastycznie i bezpośrednio.
Wyzwanie
Rozmiar i różnorodność informacji w istniejącym systemie wymagały uproszczenia. Dlatego też przedstawienie ich w prostym i łatwym do zrozumienia formacie stanowiło wyzwanie.
Naszym celem było stworzenie „produktu dodatkowego” dla klientów, aby mogli wizualizować wszystkie informacje, które są już dla nich dostarczane przez sieć DiGiDO.
Rozwiązanie
Wdrożyliśmy zmiany w pulpicie nawigacyjnym, aby poprawić przepływ informacji. Do budowy funkcjonalnego dashboardu, który wizualizuje dane dotyczące transportu odpadów, wykorzystaliśmy użyliśmy React, ponieważ idealnie nadaje się do budowy frontendu w dynamicznych aplikacjach webowych.
Dodatkowo wykorzystaliśmy Material UI czyli bibliotekę komponentów React, która zapewnia gotowe elementy interfejsu zgodne z zasadami Material Design, ułatwiając tworzenie estetycznych i funkcjonalnych aplikacji.
Jednym z wyzwań projektu była wizualizacja danych, w szczególności cyklicznych diagramów. Projekt był również realizowany w podejściu waterfall, co oznaczało, że zmiany w projekcie musiały być starannie planowane i wprowadzane w kolejnych fazach. Pomimo tych wyzwań, zespół odniósł sukces w realizacji projektu, a komunikacja z partnerem była bardzo pozytywna.
Do kluczowych funkcjonalności należą:
- Dashboard dla klientów: Aplikacja prezentuje informacje o stanie transportu odpadów, w tym skąd i dokąd są przewożone oraz ich ilości.
- Wykresy wizualizacyjne: Umożliwiają analizę danych poprzez różnorodne wykresy, takie jak słupkowe, liniowe oraz wykresy przepływu materiałów.
- Lista zamówień: Klienci mogą przeglądać szczegółowe informacje o zamówieniach, w tym ich status i trasę przewozu.
- Tworzenie zamówień: Klienci mają możliwość składania zamówień, chociaż z ograniczonymi możliwościami edycji po ich utworzeniu.
- Dwujęzyczność: Aplikacja obsługuje dwa języki, co zwiększa jej dostępność dla różnych użytkowników.
Aplikacja została zaprojektowana z myślą o użytkownikach, co sprawia, że jest intuicyjna i łatwa w obsłudze Jest również neutralna pod względem danych, co oznacza, że produkt nie zapisuje danych od klientów. Jeśli klienci chcą, aby DiGiDO zbierało i raportowało ich dane, mogą skorzystać z dodatku DiGiDO.Cockpit.
Rezultaty
Klient był bardzo zadowolony z utworzonej platformy zaraz po stworzeniu prototypu dashboard’u, ponieważ efektywnie wizualizuje dane dotyczące transportu odpadów, co jest istotne dla ich działalności. Co więcej, bardzo dobrze przebiegała współpraca z zespołem DiGiDO, co ułatwiło realizację projektu. Dzięki temu, że projekt był łatwy do dostosowania i analizy, Klient wygrał przetarg z siecią McDonald, co okazało się wielkim sukcesem projektu.